Z archiwum Przedszkolaka

Dzieci z Punktu Przedszkolnego w ramach realizacji tematu tygodnia: „Kim będę, gdy dorosnę?” mogły wcielić się w wynalazców.

W pierwszej części zajęć dzieci odpowiadały na pytania: „Kim jest wynalazca?” oraz „Co to jest wynalazek?”. Po krótkiej, ale intensywnej burzy mózgów przedszkolaki bez trudu wymieniały znane im wynalazki.

Kolejnym punktem zajęć było wykonanie przez najmłodszych pracy plastycznej, pt. „Roboty”. Dzieci wykorzystując różne techniki i przygotowane materiały tworzyły własne roboty, którymi później udekorowaliśmy gazetkę klasową.

Przedszkolaki miały również okazję trochę się poruszać w rytm muzyki mechanicznej, udając roboty. Wśród wielu atrakcji znaleźliśmy również czas na odpoczynek, zabawy w kącikach zainteresowań oraz wysłuchanie wiersza I. Fabiszewskiej, pt. „Być wynalazcą”.

Głównym, i jak się okazuje najciekawszym, punktem zajęć były eksperymenty, m. in. z wykorzystaniem sody i octu. Dzieci z zaciekawieniem obserwowały jak wysypany na powierzchnię wody pieprz „ucieka” na boki po zetknięciu z mydłem, a złożone papierowe gwiazdki rozkładają się po zetknięciu z wodą.

Jak się okazuje eksperymenty z sodą i octem były dla dzieci niezapomnianym przeżyciem. Przedszkolaki obserwowały jak w niecodzienny sposób używając sody oczyszczonej i octu można nadmuchać balon. Zachwycająca okazała się także erupcja wulkanu. Dzieci dowiedziały się, że soda „nie lubi” się z octem :).

Na zakończenie zajęć, łącząc przyjemne z pożytecznym, dzieci przemierzały ścieżkę sensoryczną, która jest nie tylko świetną zabawą, lecz także niesie ze sobą wiele korzyści: stymuluje receptory na stopach, dostarcza bodźców dotykowych oraz ćwiczy motorykę dużą.

Przedszkolaki po przeprowadzonych zajęciach zgodnie stwierdziły, że „nauka jest fajna”. 🙂

Karolina Rymarowicz

Przeszukaj stronę

Treść | Menu | Dostępność
YouTube