16. czerwca 2023 uczniowie IV klasy testowali zestaw do budowy figur przestrzennych/ brył /figur 3D *.
Powstały bryły znane, takie jak prostopadłościan i jego szczególny przypadek – sześcian ale też graniastosłupy, ostrosłupy, bryły platońskie oraz takie, o których się matematykom nie śniło. Uczniowie okazali się tak kreatywni, że zabrakło elementów do budowy (choć było ich z pewnością ponad 200). Wszyscy świetnie się bawili i podczas tej zabawy mogli sprawdzić co da się zbudować, a co nie, bo np. krawędzie mają niewłaściwą długość lub ścian jest za dużo albo za mało. Mamy nadzieję, że w przyszłości wiedza ta okaże się przydatna w klasach V-VIII, gdzie o figurach przestrzennych uczymy się bardzo dużo. W razie problemów z rozwiązaniem zadania, zawsze można sobie bryłę zbudować i zobaczyć jak wyznaczyć np. długość odcinka, którego długość trzeba obliczyć.
Podczas lekcji wykorzystano zestaw firmy Educarium zakupiony z funduszy MEiN w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci
*Drogi Czytelniku, wybierz sobie takie określenie, jakie lubisz 🙂