W ramach zajęć adaptacyjnych- Serce i pomoc dla uczniów klasy IV zorganizowany został klasowy escape room pt. “Tajna Misja w Szkole”. Głównym celem tych zajęć było rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji, współdziałania oraz wspólnego podejmowania decyzji.
Zabawa rozpoczęła się krótkim wprowadzeniem, w którym uczniowie zostali zapoznani z fabułą misji –ich zadaniem było rozwiązanie szeregu zagadek i odnalezienie szyfru do sejfu.
Uczniowie podczas zabawy musieli wykazać się sprytem, spostrzegawczością, logicznym myśleniem. Czwartoklasiści zostali podzieleni na zespoły i otrzymali różnorodne zadania do wykonania. Każda zagadka wymagała współpracy, gdyż kluczowe informacje były rozproszone, a rozwiązanie wymagało połączenia pomysłów i umiejętności każdego członka grupy.
Podczas zabawy uczniowie wykazali się zdolnościami komunikacyjnymi – wymieniali się spostrzeżeniami, zadawali pytania oraz aktywnie słuchali propozycji innych.
Po rozwiązaniu zagadek i odnalezieniu właściwego kodu uczniowie zgodnie stwierdzili, że umiejętność współpracy i efektywna komunikacja przyczyniły się do osiągnięcia założonego celu.
Zajęcia nie tylko dostarczyły uczniom wielu emocji i radości, ale także w znaczącym stopniu wpłynęły na rozwój umiejętności interpersonalnych.
Wydarzenie okazało się dużym sukcesem, a uczniowie z niecierpliwością czekają na kolejne takie aktywności.